Tarcitius School bewerking9
Verhalen uit de lagere schooltijd in de jaren vijftig van de vorige eeuw. Ik zat toen op de jongensschool Tharcisius in de Kerkraadse wijk Holz.

week 36



(laat u voorlezen!)

Ies

´t Is plötslieg werm woeëde. E paar hese daag in d´r september. Óppen sjoeël sjtunt de vinstere sjpanne wied óp. Zoeë kanne de jonge eroes kieke. Durch de hek an duur zient ze d´r kirkhof. Wen de vinstere tsouw zunt, jeet dat nit. Me kan nit durch de roete eroes kieke. Umdat ze va jebroebeld jlaas zunt. Vuur het bord zitst d´r Tien óp de kneie. D´r Jries hat ´m trappeerd wie heë eroes kieket.
Óp d´r kirkhof weëd inne bejrave. In de klas kanste ´t beëne en óch jet va kriesje hure. De nuisjieriegheet in de klas waast. Mit ing jroeëse sjnelheet drieëne de oge hin en heer. Van d´r Jries noa de hek en tseruk. ´t Vilt nit mit um dat tse doeë, oane dat d´r Jries ´t ziet. Boese d´r Tien hat e evver jinne kanne sjnappe.
Heem darf d´r Wiel va zieng mam e jlaas liemenaad i-sjudde. Durch de waech is dat aamaach-liemenaad. ´t Zóndiegs krient de kinger richtieje. Exota-liemenaad in versjillende klure. Deë broest in ´t jlaas durch d´r koolzuur. En wens te ´m tse flot drinks, veuls te ´t kriebele in de naas. D´r Wiel deed jet mieë wie e böampje aamaach-liemenaad in´t jlaas. Zoeë kan heë ´t jlaas tswai moal völle mit wasser. Alling ´t tswaide jlaas is nit ezoeë zus wie ´t ieëtsjte. Mar d´r doeësj en d´r zin i zus is jroeës. Bij d'r Werres óp d´r ek hant ze e nui tsoat ies, Toetie Froetie. ´t Zunt ieslollies. Ze koste vunnef tsents ´t sjtuk. Van d´r pap krient ze e dubbeltje zóndiegs-jeld. Doavuur krient de kinger e ies tusje tswai sjuutjer. Mar de Wiel jelt ziech e wasser-ies. Zoeë hat heë nog vunnef tsents uvver um nog e ies durch de waech tse jelde.
Heë zitst bij d'r Werres óp ´t sjtuupje. D´r Pee hat ziech óch e wasser-ies jejole. ´t Loetsje an ´t ies is duudlieg tse hure. Ze zoege de zussiegheet óp. An ´t kuultje bliet inne knoa oes-jezoage ies hange. ´t Is zoeë jet wie ´t tswaide jlaas aamaach-liemenaad. Bleech jekluurd. Ing herinneróng an ´t zusse. ´t Ies sjmilts lanksaam in d´r mónk. De jonge sjtunt óp. Ze lofe noa d´r plai vuur de kirch. Doa sjpieële kinger. Óppen eëd sjteet e blik. De kinger versjtaeche ziech. D´r Tien mós hön zukke. Al flot hatte inne vónge. Heë sjneurt noa ´t blik. Mar inne angere is ieëder doa. Heë treënt ´t blik voet. D´r Tien mós ´t joa hoale en werm óppennuits aavange mit zukke.
´Darve vier mitdoeë,´ ruft d´r Pee.
´Nae,´ ruft d´r Tien.
´Uur hauwt e ies en vier nit.´
Heë zukt wieër. D´r plai is leëch. D´r Pee zukt ziech in de sjtruuch bij de kirch inne knauwel. Dem lekt heë ónger ´t blik. Da lofe ze durch. Hinger ziech hure ze inne sjrai. Inne jong sjteet óp ee bee tse sjpringe.
´Lek mar e ies dróp,´ ruft d´r Pee. ´Da kanste werm lofe.´
Vuur alle zicherheet sjneure de tswai jonge voet. Óch al is ´t nog zoeë hees. Heem krient ze e jlaas wasser. Oane liemenaad. Wat maat ´t oes. Wentste doeësj has sjmaacht wasser zus.